Powered By Blogger

Monday, October 8, 2012

Gincu..Sikat dan Cermin


Tak reti jugak apa aku nak ngongoikan kali ni.. Nak di jadikan cerita semasa dalam perjalanan ke pejabat pagi tadi aku terpandang ada sorang kaum hawa yang tengah kusyuk bubuh gincu bercerminkan cermin pandang belakang dalam kete sampai tak sedar dia lampu isyarat dah hijau.. Kena hon dengan orang belakang minah tu pastu mengelupur  masuk gear nak jalan. Tersenyum simpul aku hehe.. Kelakar jugak.. Tak menyempat nak bergincu, bukan ke boleh bergincu kat dalam jamban di pejabat, ataupun memang minah tu nak cepat agaknya (kena bersangka baik tau).

Wanita berkerjaya memang tak boleh dipisahkan dari gincu.. serupa macam  perokok  yang disuruh tinggalkan rokok lepas makan,  mana nak boleh huhu . Memang lawa orang yang bergincu ni, rasa macam nak gigit-gigit jer bibir yang berkaler-kaler tu. Jarang aku tengok kaum hawa yang tak bergincu, boleh dikira dengan jari. Kalau tak bergincu sekalipun at least ada gak di sapunya pelembab bibir, basah je nampak bibir tu.. lagilah geram aku dibuatnya haha. Wanita yang memakai gincu adalah wanita yang ingin kelihatan anggun.. nampak bergaya dan  comel. Jangan ada pulak jantan yang cuba-cuba nak pakai gincu, den lempar kek dalam sungai nanti huhu.

Sikat pulak adalah permainan kaum lelaki.. kat poket belakang jantan-jantan ni kalau di perhatikan memang ramai yang membawa sikat kontot, sikat yang panjangnya macam pengaut sampah pun ada, terjulur je kat poket belakang, tajam pulak hujung dia, kompem berlubang poket belakang tu haha. Kaum jantan ni jarang menyikat depan orang lain kecuali lepas bukak helmet masa rambut tengah kusut masai atau pun semasa terlihat gadis berkebaya tengah berjalan depan dia sambil  kontrol lawa.

Cermin ni pulak dah macam nasik. Takde cermin rasa macam mandi tak basah, tidur tak lena.  Ramai yang suka bercermin sampai terlupa yang cermin tu pun dah muak tengok orang yang asik-asik menyuluh je haha.

Aku bersikat pakai jari , cermin pun aku pakai  cermin sakti je. Tak payah nak tengok, aku tanya je cermin tu aku ni kacak ke tak haha..  Kalau nak cermin sakti kat aku ni belanja aku ayam golek 2 ekor haha…

No comments:

Post a Comment