Powered By Blogger

Thursday, October 4, 2012

Samseng Kampung Dusun dan Hero Kampung


Orang kata kalau muka tak berparut memang tak boleh nak di kata samseng.  Parut tu pulak kenalah nampak panjang macam parut si Komeng dalam sketsa Bentayan,  barulah orang kampong takut hehe. Sengaja aku bukak cerita ni sebab ianya menarik perhatian aku di sebabkan ramai orang yang berperangai macam samseng sekarang ni.

Kalau ada samseng mesti ada hero, kalau tak samseng akan bermaharajalela, kalau hero je yang ada tapi samseng tak de pun tak guna jugak, camana nak tunjuk hero kan. Jadinya..watak samseng dan hero ni dua-dua kena ada..kedua-duanya amat di perlukan untuk membolehkan masyarakat menilai yang mana baik dan  yang mana buruk. Asik tengok hero je pun muak jugak, pandang samseng hari-hari pun sakit gak hati.

Hero kampong hanya hebat di kampongnya sendiri, masuk kampong orang akan menjadi seperti ayam berak kapurlah dia. Dia tak dapat jadi hero kampong orang lain kerana disitu dah tersedia  hero kampong tersebut. Tetapi samseng kampong sendiri  boleh jadi samseng kat kampong orang  lain kerana tak boleh ada 2 hero dalam satu kampong haha.. Tak betul ke apa aku cakap.. Kalau ada 2 hero dalam satu kampong bermakna tak payah ada samseng kerana hero yang berdua itu salah seorangnya akan jadi samseng untuk merampas tahta hero..

Aku nak jadi hero jap.. nak selamatkan adik manis yang tengah mintak tolong tu haha.. papai..

No comments:

Post a Comment